14. mai 2009

Nok en dag

I dag har jeg gjort en god jobb på eksamensprokrastineringsfronten. Lurer på om det eksisterer et lengre ord en eksamensprokrastingeringsfronten? På ungdomsskolen var det lengste ordet jeg kunne: folkesuverenitetsprinsippet. Det er 27 bokstaver langt. Eksamensprokrastineringsfronten er 31 bokstaver langt. Det er mer enn hele alfabetet vår det...

Uansett, jeg har altså prokrastinert endel i dag. Først sov jeg kjempelenge. En litt kjip bieffekt av pollenallergimedisinen min er at jeg blir kjempetrøtt og ikke klarer gjøre noen ting, hvertfall ikke stå opp. Noen ville kanskje påstå at jeg ikke burde ta den, men de av dere som har hatt gleden av å se meg etter en dag uten pollenallergimedisinen, med hovne øyne og en nese som renner, kan nok skrive under på at litt søvnproblemer er en fryktelig liten bieffekt i forhold.

Etter å ha sovet lenge - eller hvertfall slumret til ca klokka 12, så spiste jeg lunsj med Maria. Lunsj med Maria betyr lunsj på HF, og lunsj på HF betyr gjerne at man sitter i 90 minutter og snakker om alt mulig annet enn matte og fysikk. Det er veldig anderledes enn lunsj i fysikkantina, der vi gjerne kun snakker om matte og fysikk - eller hvertfall snakker om slike ting som man ikke snakker om på HF.

Jeg kom meg faktisk på lesesalen også, og leste (les: regnet) to kapitell i differensialligningsboken min. Det lover godt for eksamen. Så skulle jeg på getin på Hulen klokken 17, men da jeg kom dit fikk jeg beskjed om at bandet hadde kommet klokken 16, så da kunne jeg gå igjen. Siden jeg hadde skrevet på lesesalen min at jeg ikke kom tilbake igjen før 18:30, gikk jeg til byen og brukte opp studielånet mitt på sommerklær jeg kan bruke når det blir så varmt ute at jeg ikke kan lese til eksamen mer.

Tilslutt møtte jeg kuleste Marianne (som flytter til Trondheim til høsten for å begynne på master i nordisk, av alle ting - skikkelig kjipt!) og vi gikk på Chaos for å drikke kaffe. Der leste vi BA, og jeg fant ut at det må jeg gjøre oftere. Bare hør på disse sitatene:

Reaksjon: - Tagging har tatt seg opp igjen. Enkelte har den skeive innstillingen at det er greit å gå løs med spraymaling på offentlig eiendom. Men det er hærværk og straffbart, sier politioverbetjent Svein Bjørn Lornegård til BA.
Hærværk og Straffbart er det tenk, ikke kultur og stilig, neida...
Eller denne fine som jeg dedikerer til alle mine venner som ikke kan fordra NHH-guttene som opptart HF-plassene:
Hvis noen kunne være så vennlig å putte gift i hårgelé, kunne vi bruke de etter hvert tomme lokalene på NHH til å huse folk som er blitt uteliggere på grunn av den kapitalistiske finanskrisen
Man må like BA!


Nå skal jeg og Marianne på butikken for å kjøpe mat til sultne vakter på Hulen - ha en fin dag!

1 kommentar:

Maria Gløsen sa...

Haha! Er veldig for gift i hårgeleen, men det var en jente som satt vedsiden av med her om dagen. Men man kan førøvrig putte gift i brunkrem/pudder da.