24. desember 2006

God Jul!

Det er julaften, klokken er 16:00 og jeg sitter foran dataen til fetteren min på Valstad rett utenfor Lillestrøm. Julemiddagen er om en time, og jeg venter...og venter...og venter...

For første gang siden jeg kan huske, så har jeg ikke sett hverken Tre nøtter til Askepott, Reisen til julestjernen eller Disney's jul... Hvordan kan det bli jul uten NRK, det aner jeg ikke, men jeg fikk hvertfall sett Grevinnen og Hovmesteren i går kveld, og Alene Hjemme. Også var vi på gravlunden og la blomster, så de fleste tradisjonene står ved. Har til og med spist julegrøt med mandel, det har jeg gjort tre ganger denne julen, og allikevel har jeg ikke vunnet marsipangrisen... Litt rart egentlig.

Til de som synes det er merkelig at jeg blogger på julaften, i stedet for f.eks. å hjelpe til på kjøkkenet eller noe, så har jeg faktisk dekket bordet og ryddet og ordnet, men for en time siden fikk jeg beskjed om å sette meg ned og vente, det var visst ikke mer å hjelpe til meg, og siden det har jeg vært veldig rastløs. Vanligvis ser jeg sølvguttene synge julen inn på denne tiden, men en av fetterene min skulle absolutt se Valen-TV, så da ble det avlyst også. Blir nok en litt merkelig jul dette, men Ribba lukter godt og juletreet er pyntet, gavene er pakket og om under en time tennes lysene.


God Jul alle sammen, og til de jeg ikke ser i romjulen, ha et riktig godt nytt år!

Ingen kommentarer: