31. oktober 2006

Ain't no sunshine when you're gone...

Har veldig lyst til å sitere Jokke, men det gjør jo alle for tiden... Det snør fremdeles i Lillehammer. Veldig veldig veldig mye snø. Jeg måtte kjøpe meg nye sko idag, fine fine støvletter uten høye heler, fordi alternativet ville vært knall og fall eller joggesko. Jeg var skikkelig ikke forberedt på vinter. Har hørt rykter om at vinteren i Lillehammer varer ut april. Flott, no more sunshine in my life.

Jeg og Mina sitter på kontoret og - hold dere fast - drikker julebrus. Jeg tviholder på den lille integriteten jeg har igjen og later som det er anderledes fordi det er fra Hamar bryggeri og ikke Dahls, men den gang ei. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med meg, hva i all verden kan få meg til å drikke julbrus før 1. desember. I'll tell you what, jeg bryr meg ikke. Det finnes mye viktigere ting å bry seg om enn når på året man kan drikke den aller beste, lokalt brygget, brusen.

Jeg og Mina var på utvalgsmøte i Feministisk Utvalg - formerly known as jentepolitisk utvalg - og fant ut at vi kommer til å få to utrolig kule år fremover. Vi skal lage feministisk valgkamp, analyser på Ungdom & Seksualitet, analyser på Feminisme & Antirasisme, i tillegg til å synge masse, masse! Kanskje vi burde lage en ny sang? :)

Og vi siterer de überkule msn-samtalene jeg og Mina har med HK:

Guro - gurogrimstad.blogspot.com - ny blogg! sier:
Hørt på feministisk utvalgsmøte: "Bergen SU kupper landsmøte i år, kan vi tro at det er sant?"
Guro - gurogrimstad.blogspot.com - ny blogg! sier:
"Kan vi tro at Heikki ikke er fra Oslo, faktisk er fra Bergen, kan vi tro på deeeet?"
hk sier:
hihi
hk sier:
hørt på sst-møte, en gang før lm i 2008: sentralstyre kupper landsmøte i år, kan vi tro at det er sant?

Noen tenker på ny sang hvertfall - fraksjonering fra ledelsen faktisk, fy fy fy!:)

Okei! Jeg håper de som leser denne posten kan ta den med en klype salt. Den preges av sukkerkick og vandrende tanker. Nå skal jeg og Mina ut og ha snøballkrig!!!

9 kommentarer:

hk sa...

Kremt. Resten av samtalen:

Guro: Jeg digger jo sentralister og hyller ledelsen.

HK: Har aldri mistenkt deg for noe annet.

Dessuten skal jeg anmelde deg for å ha publisert mine sitater uten lov. Eh.

Guro Grimstad sa...

åj faen - vakke meningen at noen andre skulle finne ut det da... :P

SimenJW sa...

Hva er det vi leser? Sentralstyre som faktisk innrømmer sine intensjoner. Vel, da blir det ekstra gøy i 2008. :) Vi glær oss!

Og Guro, julebrus i slutten av oktober er lov, det er tross alt veeeeeeldig godt

Guro Grimstad sa...

Helt ærlig så var den ikke så veldig god da... Den hadde Dahls-farge og Dahls-kork, men smakte eventyrbrus liksom... Og til mitt forsvar er det "winterwonderland" i Lillehammer, og streng tatt jul :)

Anonym sa...

Hahaha, tatt på fersken Guro;) Jeg derimot, er alltid i oposisjon til sentralstyret. Men det veit vel alle...:P

Julebrusen vår er jo god da! Og du har rett, når Lillehammer ser ut som et julekort, må det være lov med julebrus. Sitat bærumstrøndern i går:
"Å! Det er jo bare nydelig!"

Anonym sa...

ha ha.. Gleder meg til landsmøtet når jeg dolker sst i ryggen og blir med på kupp av organisasjonen sammen med Hordaland..:-)

detvaralt sa...

Nei, nei Thore. Du er Jesus ikke Judas. Du vil ofre livet for sst:)

Guro Grimstad sa...

Men..Ofret ikke Jesus livet for folket, og ikke ledelsen? Han ga sitt liv så vi kunne bli befritt fra våre synder. Eller har jeg bomma helt nå?

mrsifter sa...

Bullshit, det er Sortland SU som kupper LM.
Fom 2008 blir det bare fisk på sentrale arr. og synging av Ellinors Vise ved avsluttning av hvert arrangement.