23. oktober 2006

Gladfotball og trisfotball og en global verden

Daniel Fredheim Holm
Han har hele verden, i sin hånd - han heter Daniel Fredheim Holm!

Jeg har vært på Globaliseringskonferansen i Oslo og lært at Magnus Marsdahl skriver en bok med en Hagen-karikatur uten på, Knut Nærum er redd for at verden skal bli 100% global, hvis man sier fra nok ganger så husker folk å kvotere talelista, å sjekke inn folk er kjempegøy (å sjekke opp folk er enda mer gøy, men det visste jeg fra før), man kan være både feminist og antirasist, folk liker feministisk selvforsvar, Auf synes en konferanse som trekker til seg Kystpartiet, Jonas Gahr Støre, De Grønne, Akp, Thorstein Dahle, med flere er for snever, man kan abbonnere på Ny Tid og Demo til så vidt over 1000,- i året, verden kan forandres, det er ikke gøy å være ett bittelite fattig øy-land i klima-spillet, det er ikke gøy å være ett bittelite fattig øy-land i den virkelige verden heller, politisk stand-up er vanskelig, Carl I. Hagen sine barn gikk på Steinerskolen i Bærum, økologisk mat er veldig godt, og en hel rekke andre ting jeg ikke husker akkurat nå.

I tillegg har jeg lært endel nye ting om Oslo, nemlig at øl med sitron faktisk er ganske godt, på vestkanten har de en pub som selger Heinekken 0,5l til 29kr etter elleve, Hotell Cæsar-bygningen heter Ibsenkvartalet og er ikke ett hotell, Radisson SAS-hotellet har en bar på toppen med utsikt over hele byen og rett hjem til Rune, Radisson SAS-hotellet har også herredo hvor man kan stå foran urinalen og se rett hjem til Rune, Hausmania ikke er i nærheten av BLITZ, det er mye artigere å være på Ullevaal når Enga vinner, å stå med klanen på sesongkort-feltet er kjempegøy, men man blir veldig mye sårere i halsen enn vanlig, det er mulig å ikke våkne av vekkerklokka selv om mobilen ligger 2cm unna øret, Justisen under AUF-landsmøtet er noe man holder seg unna, AUFere under AUF-landsmøtet er noe man holder seg unna, konduktører liker deg ikke dersom du ikke kjøper billett på forhånd, trikken har nesten ikke bremser og tuter dersom du går over veien på grønn mann, Hersleb skole er like rosa nå som under "vi taper aldri", stille aksjon med fakler utenfor stortinget vekker oppmerksomhet, det finnes to Rubber Chicken-puber og de er ikke nær hverandre, t-bane-kontroll etter en fotballkamp tar veldig lang tid, folk liker ikke å bli vekket klokka 4 om natta for å få klem, mini-klanen overdøver Stabæk-fansen lett, man kan ikke synge 90-tallssanger på Egon i edru tilstand i 2 timer - da blir man kastet ut, å bli kastet ut fra Egon fordi man synger 90-tallssanger i over to timer i edru tilstand er ganske fornøyelig, øl-priser som slutter på 9 får mer tips enn øl-priser som slutter på 1, og en hel rekke andre ting jeg ikke kommer på.


Selv om det var veldig deilig å knuse Stabæk i går, så vil jeg sende noen store klemmer til Bergen, jeg vet hvordan det føles så altfor altfor godt, men det blir aldri verre enn akkurat nå... Og dere er fremdeles berømte og tøffe!

Og helt til slutt vil jeg bare gjenta noe jeg har sagt noe jeg har sagt ganske mange ganger tidligere: Stabæk er for KLYSER! "Reis hjem - alle 45"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!
Egonfolka var ikke spesielt glade i oss etter hvert nei... Kan ikke skjønne hvorfor! Jeg meiner, hvem liker ikke å høre på ungdom mimre med blant anna Uptown Girl og Pokémon??
For ikke å snakke om Les Miserablés på toget...

Maren sa...

hei du!
Savner deg masse! Haaper du har det kult paa nansenskolen. Hadde sinnsykt lyst aa vaere med paa globaliseringskonferansen, men faar ta det neste aar heller=) Gleder meg til vi skal spise seven elleven kake og ha det kult i Trondheim igjenn!!

Glad i deg

Guro Grimstad sa...

maaaaaaaaren!!!

Savner deg masse, masse - det bilder av deg er så fint, savner smilet ditt og at d stråler og alltid er glad. Når kommer du hjem igjen? Jeg vil ha eksakt dato!!

klem! hils løvene!

Guro Grimstad sa...

Mina: Les Miserablés på oget var knaill! (håper Grete har slettet filmen av oss)

Anonym sa...

Hm? Auf'era e nokka man hold sæ unna.. det va da fryktelig strengt sagt. Takk for sympatien.. vi hadde det tøft og tungt.

Guro Grimstad sa...

Ragni: Ikke AUFere genrellt, men AUFere på krigssti under landsmøte sitt, som er helt fra seg fordi de holder på å vedta å bli monarkister. :)