12. oktober 2006

SVik!

SVik
Jeg er i sjokktilstand, fullstendig i koma... SV har gått med på å sende militær til Afghanistan. SV har gått med på å la Statoil bygge ut gasskraftverk uten CO2-rensing de første FEM årene. SV har sveket folket. SV har sveet sin egen regjeringsrklæring. SV har sveket sine egne tilhengere. SV bør forklare seg grundig, og det snarest. Dette regjeringsprosjektet deres holder ikke mål!

Jeg har ikke mer å si nå, men viser til Gjermund sin blogg og noen fiffige spørsmål han har laget, som jeg forventer Kristin Halvorsen og Helen Bjørnøy har noen meget gode svar på. Dette holder ikke mål.

13 kommentarer:

hk sa...

Mener du at SV burde ha gått ut av regjeringa i går? Har vanskelig for å tolke innlegget ditt annet enn dit hen. I så fall, jeg er uenig, og jeg mener det er feil, særlig taktisk, å kjefte mest på SV i denne saken. Jeg mener vi ikke bør bidra til alle dem som lar AP, som er et gigantsvin, gå fri. Men hvis man for alvor mener at SV burde stukket, så blir det jo annerledes.

hk sa...

Jeg er ellers selvsagt helt enig i at det ikke holder mål, at saken suger lut, at det er et tap for miljøet, og at SV nå må begynne å tenke på hvor mye man skal sloss mot tærne til ap.

detvaralt sa...

Her har ikke SV svikta men Ap og Sp. Det hadde ikke blitt noe bedre miljøpolitikk av at SV hadde trukket seg..

Anonym sa...

Da hadde hvertfall Ap måtte gå til Frp for å få igjennom forurensende gasskraftverk. Mulig de er desperate nok til det, men da har Stoltenberg&co vist sitt sanne ansikt - ikke minst til de som sier at de er miljøopptatte av AP'ere/AUFere.

Anonym sa...

Jeg tror ikke det viktigste her er å "avsløre" noen eller hvertfall ikke ta SV.

Hva har partiet sveket? Vi taper dette fordi vi som sosialistisk bevegelse eller miljøbevegelse ikke er sterke nok.

Dette er et felles nederlag, å skylde på partiet blir feil.

??? sa...

Enig med HK her, men ville kanskje satt kommentar nr. 2 først. Nå høres det ut som spinndoktoren i SV har bestemt at vi skal skylde på noen andre.

hk sa...

Jeg beklager virklelig rekkefølgen på kommentarene. Glemte å kladde før jeg publiserte.

Anonym sa...

Jeg lar gasskraftbiten ligge, der er jeg litt for emosjonelt prega til at jeg tør skrive noe.

Men SV har ikke gått med på å sende soldater til sør-afghanistan. Denne saken er ikke ferdigbehandlet i regjeringa!

Anonym sa...

Flashback fra fylkesledelsekonferansen:
"Vi kan ikke argumentere for å sitte i regjering bare fordi alternativet er mye verre"

Bare en liten tanke...

Anonym sa...

(Den kommentaren passa kanskje ikke sååå godt her, men tanken har streifa meg flere ganger når folk snakker om at "alternativet er jo at FrP og Høyre og AP går sammen, og da blir det ikke rensing i det hele tatt")

Morten sa...

Du har helt rett der, Mina.

Guro Grimstad sa...

Jørund: du har helt rett, my mistake.

Men, jeg mener at man ikke kan si at dette er et svik fra Ap og Sp, også ferdig med det. SV kan ikke sette seg tilbake å si at fordi vi er så små, fordi folk ikke stemte på oss, så godtar vi at Ap styrer regjeringen og fører en politikk som strider med SVs egen politikk.

Anonym sa...

Ser at dette skjer veldig seint, men eg kan ikkje unngå å kommentere Audun H sin kommentar om at det blir feil å ta partiet SV her, at problemet er at det er bevegelsen som er for svak.

Sjølvsagt er det rett at SV ville stått mykje sterkare i kampen mot svina i AP og svikarane i SP dersom miljøbevegelsen med omland hadde vore sterkare. Men det fritar da for pokker ikkje politikarane frå deira ansvar for å halde det dei har lova og kjempe for det dei trur på. Ein kan ikkje gi bestemor skulda for at ho ikkje får heimehjelp og be ho om å ta seg ein tur på empowerment-seminar. Når ho ikkje får det ho er lova har ho all mogleg rett møte opp på kommunestyremøtet og seie ifrå om kor skuffa ho er over dei. Våre folkevalgte er ikkje ei blaut masse som ikkje kan stillast til ansvar.