26. oktober 2006

Donald har flyktet

Det snør igjen. Ikke slafs, ikke regn, snø. Lillehammer er fullstendig dekket av ett hvitt teppe, ikke ett eneste gresstrå synes. Ikke vet jeg hva sammenhengen er her, men av en eller annen grunn,s å har snøen ført til at alle Lillehammers ender har bestemt seg for å flykte. Og hvor til? Joda, Nansenskolen.

På parkeringsplassen vår kunne vi skue intet mindre enn tre vassekte ender som vagget rundt og prøvde å finne ett tørt sted å sette seg ned på.

Dette, Mina, er problemet med snø i oktober. Ender på skolegården. Moder jord ute av kontroll. Snakk om global oppvarming og farlige klimagasser, vi har fått Donald på besøk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, her om dagen møtte jeg også ender på skolen. Men de var borte da jeg kom tilbake igjen. Kanskje det var de som stakk til deg? Snø i oktober er herlig! Jeg har sjekka, og første snøen i fjor kom ca 23. oktober. Så vi er i rute.

Ikke vær kjip, er du med på å lage snømann når det kommer mer?

Guro Grimstad sa...

Selvfølgelig er jeg med på snømannlaging. Forresten fikk jeg melding fra Astrid i sted. Det snør i Trondheim også... :)

Maren sa...

halla!
maa si jeg ikke missunner deg snoen. Her er det varmt og sol og snart flytter jeg til kysten!!! Men du maa kose deg med snoen din da, sno er jo kult, bare ikke i oktober...Snoen skal komme i desember den=)